thrm

Straight outta Agga!

maandag, april 09, 2007

KFC


Had je me een week geleden gevraagd wat mijn favoriete fastfoodketen is, dan zou ik overtuigend schreeuwen: DE K F C !! Zou je het me nu vragen, dan zou ik waarschijnlijk na even denken de McDonalds antwoorden. Een aantal jaren geleden was ik verheugd toen ik hoorde dat de Kentucky dan eindelijk ook naar Den Haag zou komen. Ik kende de zaak namelijk al van het filiaal in Rotterdam. Toen het filiaal aan het Spui in centrum Den Haag opende, ging ik dan ook regelmatig langs. De afgelopen anderhalf jaar ging ik 1 a 2 keer per week langs. Vooral voor de Hot Wings.. De kleine pittige kippenkluifjes waren hier niet aan te slepen. Ik weet nog dat ik in de begintijden ze zo ontzetten heet vond. De variant in Barcelona heb ik ook mogen eten: die bleken een stuk minder pittig zijn, ik dacht zelfs dat het geen hot wings waren, maar gewone kipstukken. Ware het niet dat de vekantievriend waarmee ik was moord en brand schreeuwde. Waarom dan ineens die ommezwaai? Dat kan ik je vertellen. Afgelopen vrijdag dacht ik weer voor het uitgaan nog even wat Hot Wings weg te kluiven, net zoals ik de dag ervoor gedaan had. Al snel bleek het bezoek veel minder plezierig te zijn als we hadden gedacht. We liepen naar boven om te gaan zitten en net terwijl ik aan mijn eerste Hot Wing begon te kluiven verscheen de eerste muis in mijn gezichtsveld. De 2e en de 3e volgden niet veel later. En als het aantal muizen de 10 gepasseerd is, dan ga je je toch wel afvragen hoe het er in de keuken toe zou gaan. Bij de 20e passant uit de muizenkolonie beginnen je Hot Wings er al een beetje als gefrituurde muizen uit te zien. Je begrijpt dat ik niet eens op het idee kwam om de resterende Hot Wings uit onze bucket van 18 op te eten. Het is te hopen dat ze het muizenprobleem snel opgelost hebben, anders hebben ze aan mij een klant minder. They know what to do with chikien, but do they know what to do with mice?

3 Comments:

  • At 2:32 p.m., Anonymous Anoniem said…

    ik blijf toch naar kfc gaan, als je goeie oogklep opdoet, dan zie je die kleine, schattige beestjes niet. Je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je een lekkere bak hotwings tot je beschikking!

     
  • At 2:40 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Je gaat toch ook naar disney land toe? Ook al lopen daar 2 muizen rond ( mickey & Minnie ).... Gewoon naar de KFC gaan...

    Btw tegenwoordig is exotisch eten in trek ik ga een KFM openen!

     
  • At 11:37 p.m., Anonymous Anoniem said…

    nog steeds niet geweest a matiejj
    hahha fok die shit ook maar

     

Een reactie posten

<< Home